Elverum Arbeiderparti tilbake på Gråberg

Folkets hus Gråberg, nye partilokaler for Elverum Arbeiderparti!

20161205_201642
Elverum Arbeiderpartis årsmøte i 2016, ønsket at partiet skulle starte en prosess, med tanke på å flytte tilbake til Gråberg, som i sin tid var møtelokalet for Arbeiderpartiet.

Nå er avtalen signert og Elverum Arbeiderparti er nå tilbake på Folkets Hus Gråberg. De gamle lokalene etter Galleri ORO i 1.etasje er pusset opp og er blitt universelt utformet. Her er muligheter for møter av alle slag, og skulle det være nødvendig disponerer også partiet Gråbergsalen i 2.etasje, der flotte arbeidermalerier pryder veggene.

Gråbeg har fått en oppussing innvendig i de gamle gallerilokalene, men forestående er også oppussing og bygdningsmessig vedlikehold av 2.etasje, samt byggets utside.

Elverum Arbeiderparti er glade for å meddele at vi med dette er tilbake på Gråberg og vi håper politikken for Framtidas Elverums skal vedtas i disse lokalene.

Gråberg ble bygd av John Aakrann i 1852 for å være lokale under mart'n. Bygningen er satt sammen av tømmer fra to hus i Gråberget, derav navnet. Gråberg tok over rollen som samlingspunkt i mart'n etter Lundgaard og Bækkevold (Helvede og Pina). I salen gikk dansen livlig i mart'n, men den ble også brukt til politiske møter. Etter krigen ble Gråberg brukt som lokale for herredsstyremøtene til rådhuset Elvarheim sto ferdig i 1956. Gråberg har også huset avisene Østlandske Tidende og Østerdalen Social-Demokrat. (Kilde: Østlendingen)

Vi ønsker alle våre medlemmer velkommen til nye partilokaler på Gråberg!