Medlemsmøte i Elverum Arbeiderparti

Det inviteres til medlemsmøte i kommunepartiet

8. okt, kl. 19:00 — 21:30, Gråberg og Microsoft Teams

Kjære kamerater i tråd med møteplanen innkalles det til medlemsmøte i Elverum Arbeiderparti, torsdag 8.oktober 19:00-21:30 på Gråberg.

Det vil også være mulig å delta i møtet via online-videotjenesten Microsoft Teams. Du logger da inn på følgende link:

Kveldens agenda er blant annet nominasjon til Stortinget, og valg av representanter til nominasjonsmøtet. Det vil også bli lagt opp til informasjon om den økonomiske situasjonen, arbeidet med eierskapsmeldingen og andre aktuelle saker.

Sakliste:

1.Innakalling og sakliste

2. Nominasjon til Stortingsvalget 2021

Kommunepartiene  har frist til 10.oktober med å gi tilbakemelding på det utsendte listeforslaget fra nominasjonkomiteen.

Her finner du innstillingen fra Nominasjonskomiteen: https://res.cloudinary.com/arbeiderpartiet/image/upload/v1/ievv_filestore/c70ed23d69c540bcb1da3cfb65171e21c091eba26d3f4d41b3b3ce32cc94d062

Styret i Elverum Arbeiderparti innstiller med bakgrunn i innstillingen fra nominasjonskomiteen for Hedmark på følgende vedtak:

"Elverum Arbeiderparti ønsker å bytte plass på kandidaten Nils Kristen Sandtrøen og Anette Trettebergstuen. Utover dette støtter Elverum Arbeiderparti listen slik den er framlagt fra nominasjonskomiteen."

1. Nils Kristen Sandtrøen - Tynset - 1989 (10 stemmer)2. Anette Trettebergstuen - Hamar - 1981 (2 stemmer)3. Lise Selnes - Nord-Odal - 19764. Even Eriksen - Trysil - 19955. Bente Irene Aaland - Elverum - 19566. Håvard Sagbakken Saanum - Tolga - 19957. Minja Tea Dzamarija - Kongsvinger - 19698. Geir Roger Borgedal - Ringsaker - 19689. Trine Lise Stårvik - Stange - 198810. Knut Hvithammer - Sør-Odal -196711. Kamilla Thue - Eidskog - 197812. Nils Amund Røhne - Stange - 194913. Linda Døsen - Rendalen - 1989

Styrets vedtak er vedtatt med 10 mot 2 stemmer.Mindretallet ønsket å gå for Nominasjonskomiteens forslag i sin helhet.

3. Valg av delegater til Nominasjonsmøtet i Hedmark Arbeiderparti

28. november skal Nominasjonsmøtet for Hedmark avholdes, etter planen på Hamar. Innen 17.oktober må Elverum Ap sende inn liste over delegater til møtet, for å ha stemmerett. Denne må inneholde delegater og varaer. Kun personer på disse listene kan delta i nominasjonsmøtet.

Styret foreslår å legge til grunn delegasjonen som var valgt å reise til årsmøtet i 2020, men som ble avslyst.

Delegasjonen til Nominasjonsmøtet utgjør i alt 14 delegater.

Styret innstiller derfor på følgende kandidater til Nominasjonsmøtet i Hedmark:

1. Lillian Skjærvik2. Magnus Stenseth3. Bente Aaland4. Ingvar Midthun5. Jeanette Evensen Olsen6. Per-Gunnar Sveen7. Helen Løkken8. Tor Kristian Godlien9. Bodil Nordhagen10. Thea  Sandberg Bråten11. Knut Solberg12. Aud Irene Nordhagen13.Jan Gunnar Olbergsveen14. Anne Christel JohnsgaardVararepresentanter:

1. Stein-Erik Nyberg2. Gunnhild Marie Berteig3. Erik Larsen4. Tove Irene Paulsen5. Pål Sundt Finstad6. Kristin Johansen7. Jørn Øversveen8. Anne Grete Berget9. Frank Ophus10. Line Torp Kristiansen11. Terje Lund12. Elivan Nordhagen13 Rune Marius Hermansen14. Britt Weium15. Torbjørn Bækkevold16. Ragnhild Øien Rask17. Thomas Sveen

4. Eierskapsmeldingen og valg til styrer,råd og utvalg

En gruppe i partiet bestående av Lillian, Ingvar, Magnus, Bente og Tor Kristian jobber nå med en strategi for valg til styrer, råd og utvalg. Denne gruppa har også tak i eierskapsmeldingen som nå ligger til behandling i Formannskapet.

I et tidligere medlemsmøte vedtok vi å utsette saken om Eierskapsmleding for å ta styring på denne. Samtidig ga medlemsmøtet noen klare tilbakemeldinger på innholdet i den fremlagte meldingen.

Formannskapet har som følge av dette hatt en runde hvor vi drøftet del 1 av Eierskapsmeldingen med kommunedirektøren. I neste arbeidsmøte vil Del 2, som handler om våre eierskap og hva slags ambisjon vi har for selskapene være på bordet i et arbeidsmøte. Formannskapsgruppa håper derfor på innspill fra medlemsmøte for på del 2 i Eierskapsmeldingen og tanker om hva for eierskap vi som kommune skal ha til selskapene.

Del 2 av eierskapsmeldingen finner du under denne linken: https://innsyn.onacos.no/elverum/wfinnsyn.ashx?response=journalpost_detaljer&journalpostid=2020043028&

5. Informasjon fra kommunestyregruppa

6. Åpen post

Under åpen post åpnes det for spørsmål, innspill til saker vi kan jobbe videre med og informasjon. Det legges opp til korte dialoger, og ingen debatt eller vedtak under denne posten.

Vel møtt!